یخچال‌های هوشمند مانند محصول 6 هزار دلاری سامسونگ با عنوان “Family Hub” در نگاه اول مدعی هستند که تمامی نیازهای کاربر از یک مرکز سرگرمی گرفته تا یک اکوسیستم منسجم برای دسترسی به ابزارها و شبکه‌های اجتماعی را برآورده می‌کنند اما آیا در حال حاضر و با ملاک قراردادن آنچه از “Family Hub” در نمایشگاه CES 2016 مشاهده کرده بودیم خرید چنین محصولی منطقی به‌نظر می‌رسد؟

 

قابلیت‌های یخچال‌های هوشمند

یخچال‌های هوشمند کنونی ظاهری مشابه با یخچال‌های معمولی دارند و تنها یک تبلت به قسمت جلویی آن‌ها اضافه شده است. ایده تولید یخچال‌های هوشمند از برخی جهات جذاب به‌نظر می‌رسد. به عنوان مثال، پخش موسیقی، نمایش وضعیت آب و هوا، نمایش تقویم، امکان استفاده به عنوان وایت‌بورد و یا حتی ذخیره لیست خرید، قابلیت‌هایی هستند که با استفاده از این یخچال‌ها پیش روی کاربران قرار می‌گیرند.

برخی دیگر از قابلیت‌ها مانند انتقال محتویات ویدئویی تلویزیون روی صفحه‌نمایش یخچال و یا حتی مشاهده عکس‌های موجود روی گوشی هوشمند روی صفحه یخچال نیز اگرچه در نگاه اول برای برخی کاربران جذاب خواهد بود اما این موارد به هیچ وجه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای به حساب نمی‌آیند.

این در حالی است که یخچال‌های هوشمند واقعی، در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌توانند لیست آنی و به‌روزرسانی شده‌ای از محتویات یخچال را به همراه تاریخ انقضای مواد غذایی و یا حتی گزارش موجودی هر ماده غذایی و هشدارهایی در خصوص نزدیک شدن به زمان اتمام موارد مشخص شده را پیش روی کاربر قرار دهند.

علاوه بر این، امکان تنظیم هوشمند دمای خنک‌کنندگی داخل یخچال بسته به آنچه درون آن قرارگرفته نیز از جمله قابلیت‌هایی است که مطمئنا با استقبال خریداران روبرو خواهد شد. یخچال‌های هوشمند امروزی اگرچه هیچ یک از این توانایی‌ها را ندارند اما تبلت نصب شده روی یخچال، امکان بررسی موجودی داخل یخچال را به صورت دستی و در قالب داده‌های وارد شده از سوی کاربر امکان‌پذیر می‌سازد.

 

توقف دریافت به‌روزرسانی‌ها و از دور خارج‌شدن یخچال

حتی در صورتی که معتقدید یخچال‌های هوشمند کنونی قابلیت‌های زیادی برای عرضه دارند نباید از این نکته غافل شوید که هیچ تضمینی وجود ندارد که یخچال هوشمند شما با گذشت چند سال (و یا حتی در سال آینده) به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدیدی را دریافت کند.

در حال حاضر نیز دستگاه‌های هوشمند زیادی (شامل تلویزیون‌های هوشمند) وجود دارند که با مشکلی مشابه دست و پنجه نرم‌ می‌کنند. در واقع شما با خرید یک یخچال هوشمند شاید در سال اول از آن کاملا راضی و خشنود باشید اما با گذشت زمان .......



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: